Vairuotojai imasi patys montuoti LED dienos žibintus

0
69
a man dismantles the headlights of a car

Nauji modeliai projektuojami ir gaminami su LED žibintais, o koncepcinių modelių kūrėjai intensyviai eksperimentuoja su lazeriniais žibintais. Jie ne abejonės efektyviau kovoja su tamsa ir gerokai ilgiau tarnauja, tačiau nėra „nemirtingi“. Kas išduoda moderniųjų žibintų ligas ir kada dėl jų neįveiksite techninės apžiūros barjero?

 

Pastebėta, kad žmonės yra linkę tobulinti senus automobilius. Lietuvos transporto parko vidutinis amžius siekia 15 metų, todėl dauguma automobilių aprūpinti kaitrinėmis lemputėmis. Bandydami patobulinti savo techniką vairuotojai patys sumontuoja LED dienos žibintus. Dėl tokio patobulinimo taip pat taupoma energija, nes standartinės kaitrinės lemputės galingumas 50-55 vatų, o šviesos diodo – 0,5 vato. Įprastai viename LED dienos žibinte būna 4-5 šviesos diodai, iš viso – 2,5 vato arba 22 kartus mažiau, nei kaitrinė lemputė. Dėl to sumažėja generatoriaus apkrovimas, deginama mažiau degalų ir mažiau teršiama aplinka.

Be to, automobilis tampa geriau matomas kitiems eismo dalyviams, nes LED žibintai išskiria beveik dvigubai ryškesnį nei įprastinių žibintų šviesos srautą. Kaip tokius žibintų patobulinimus vertina techninės apžiūros kontrolieriai? Techninių ekspertizių įmonės teigia, kad visų pirma kontrolieriai vertina ar dienos žibintai teisingai sumontuoti. Apatinis jų kraštas, kai automobilis yra nepakrautas, privalo būti ne žemiau kaip per 25 centimetrus nuo kelio paviršiaus. Atstumas tarp porą sudarančių žibintų vidinių kraštų turi būti ne mažesnis kaip 60 centimetrų.

LED dienos automobilių žibintai negali būti montuojami į tradicinių artimųjų-tolimųjų žibintų korpusą, jei taip nėra numatęs automobilio gamintojas. Dažniausiai norint pasikeisti esamus žibintus į LED reikia keisti visą priekinio žibinto korpusą.

Be to, dienos žibintai turi būti sertifikuoti ir ženklinti pagal Europos Sąjungos (ES) reikalavimus, taip pat turi įsijungti automatiškai užvedus variklį. Tamsiu paros metu, vairuotojas būtinai turi įjungti artimas šviesas. Jei dienos žibintai veikia ir kaip priekiniai gabaritiniai žibintai, įjungus artimąsias, tolimąsias šviesas arba priekinius rūko žibintus jie turi automatiškai išsijungti arba prigesti.

Kada LED žibintai techninės apžiūros kontrolierių bus įvertinti kaip turintys didelių trūkumų? Pasak ekspertų, jei žibinte neveikia ne daugiau kaip trečdalis šviesos diodų, toks trūkumas vertinamas kaip nedidelis ir tai nebūtų priežastis negauti techninės apžiūros rezultatų kortelės su teigiama išvada. Visgi jei neveikia daugiau kaip viena trečioji šviesos diodų, trūkumas laikomas dideliu ir „žalios“ kortelės gauti jau nepavyktų.

Kalbant apie artimosios šviesos ar priekinius rūko žibintus, aukščiau įvardinta taisyklė nėra vienintelė – šie žibintai turi skleisti vientisą žemyn nukreiptą spindulį, kurio atitiktis nustatytiems reikalavimams vertinama naudojant šviesų patikros stendą. Reguliuoti vis tiek reikalinga, taip pat ekspertai atkreipė dėmesį į tai, kad modernaus automobilio borto kompiuteris perdegus daliai LED šviesos šaltinių perspėja apie tai uždegdamas atitinkamus indikatorius prietaisų skydelyje. Technikos ekspertai taip pat primygtinai rekomenduoja reguliariai pasitikrinti ar žibintai tinkamai sureguliuoti.